martes, 31 de julio de 2018

R.D. 956/2018 remata cos descontos por baixas laborais na AXE, pero NON en XUSTIZA

Publicado no BOE o 30/07/2018

Real Decreto 956/2018, de 27 de julio, por el que se aprueba y publica el Acuerdo adoptado por la Mesa General de Negociación de la Administración General del Estado el 23 de julio de 2018, en relación al régimen retributivo de la situación de incapacidad temporal del personal al servicio de la Administración General del Estado y Organismos o Entidades públicas dependientes.


Este RD só é de aplicación ao persoal que presta servizos na Administración Xeral do EstadoDispón este Real Decreto:

La Ley 6/2018, de 3 de julio, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2018, a través de su disposición adicional quincuagésima cuarta, ha venido a establecer un nuevo marco normativo para el régimen de incapacidad temporal del personal al servicio de las Administraciones Públicas, que elimina las restricciones existentes hasta este momento y permite que cada Administración Pública determine, previa negociación colectiva, las retribuciones que ha de percibir durante la situación de incapacidad temporal el personal a su servicio y al de sus Organismos y Entidades públicas dependientes. 


Esta norma acaba cos descontos por baixa para o persoal da Administración Xeral do Estado, en base ao disposto nos Orzamenos Xerais do Estado que  permiten que cada Administración determine si quere ou non acabar cos descontos para o seus empregados públicos, pero non os elimina de xeito xeral.

Pero ademáis,  este RD non acaba cos descontos para os xuíces/xuízas que teñen regulado os descontos no art. 375 do LOPX e desenrolado polo Acordo de 12 de xuño de 2013 do Pleno do Consello Xeral do Poder Xudicial.
Tampouco modifica o réxime de descontos por incapacidade temporal dos fiscais que vén regulado pola Resolución de 25 de xuño de 2013 da Dirección Xeral de Relacións coa Administración de Xustiza.
Por suposto tampouco cambia o réxime aplicable aos letrados/as da Administración de Xustiza que está regulado na Resolución de 25 de xuño de 2013 da Secretaría Xeral de Xustiza.
E menos resulta aplicable ao personal funcionario ao Servizo da Administración de Xustiza, nin de Galicia nin doutro territorio, pois a nosa lexislación específica está recollida no art. 504 da LOPX,  e desenrolada por normas do Ministerio de Xustiza para o seu ámbito e por normas das propias Comunidades Autónomas no caso de ter competencias na materia. En Galicia en concreto esta desenrolada polo Decreto 169/2013 de 14 de novembro.

O art. 504.5 da LOPX recolle  literalmente: 

Los funcionarios de los Cuerpos al Servicio de la Administración de Justicia en situación de incapacidad temporal por contingencias comunes, percibirán el cincuenta por ciento de las retribuciones tanto básicas como complementarias, como, en su caso, la prestación por hijo a cargo, desde el primer al tercer día de la situación de incapacidad temporal, tomando como referencia aquéllas que percibían en el mes inmediato anterior al de causarse la situación de incapacidad temporal. Desde el día cuarto al vigésimo día, ambos inclusive, percibirán el setenta y cinco por ciento de las retribuciones tanto básicas como complementarias, como de la prestación por hijo a cargo, en su caso. A partir del día vigésimo primero y hasta el día ciento ochenta, ambos inclusive, percibirán la totalidad de las retribuciones básicas, de la prestación por hijo a cargo, en su caso, y de las retribuciones complementarias. Cuando la situación de incapacidad temporal derive de contingencias profesionales, la retribución a percibir podrá ser complementada desde el primer día, hasta alcanzar como máximo las retribuciones que vinieran correspondiendo a dicho personal en el mes anterior al de causarse la incapacidad.

A partir del día ciento ochenta y uno será de aplicación el subsidio establecido en el apartado 1.B) del artículo 20 del Real Decreto Legislativo 3/2000, de 23 de junio, por el que se aprueba el texto refundido de las disposiciones legales vigentes sobre el Régimen especial de Seguridad Social del personal al servicio de la Administración de Justicia.

Por el órgano competente se determinarán los supuestos en los que con carácter excepcional y debidamente justificados se pueda establecer un complemento hasta alcanzar, como máximo, el cien por cien de las retribuciones que vinieran disfrutando en cada momento. A estos efectos, se considerarán en todo caso debidamente justificados los supuestos de hospitalización e intervención quirúrgica.

Como vedes,  coa regulación que establece a LOPX é imposibel que un R.D. dirixido ao persoal da AXE remate cos descontos para o persoal de Xustiza, nin para xuíces/xuízas, fiscais e letrados/as que teñen a súa propia regulación específica e distinta da regulación do persoal da Administración Xeral do Estado.
A LOPX segue establecendo para nós descontos do 50% os primeiros 3 días e do 25% do cuarto día  ata o vixésimo. O que sí permite é que os órganos competentes, Ministerio  de Xustiza e Comunidades Autónomas,  regulen qué enfermidades descontan ou non;  ou en que supostos se descontan e cales non;  pero non pode acabar cos descontos mentres non se cambie a LOPX. Por suposto, no caso de Xuíces/Xuízas, Fiscais e Letrados/as da Administración de Xustiza, tampouco este R.D., dirixido a AGE, modifica a súa lexislación específica, polo tanto non pode aplicarselles.
Esto todo lévanos a afirmar que ao día de hoxe, por desgraza, non se acabaron os descontos por Incapacidade Temporal para o persoal de Xustiza en Galicia, nin  de ningún territorio do Estado.
O único que cambiou de momento é que en canto non se modifique a Decreto da Xunta de Galicia, que aínda está sen modificar, para equipararnos aos descontos que sufren Xuíces/Xuízas, Fiscais e Letrados/as, existe un compromiso da propia Xunta de non tramitar eses descontos ata que entre en vigor esa equiparación.
Mentras tanto,  segue habendo descontos porque nin se modificou a normativa específica que lles afecta a Xuíces/Xuízas, Fiscais e Letrados/as, e polo tanto non se dá a condición  para mellorar ou eliminar o noso réxime de descontos, tal e como establece o mal  Acordo asinado coa Xunta polos tres sindicatos, nin se mellorou nin se eliminaron os descontos na normativa dos funcionarios/as da Administración de Xustiza do resto do Estado, nin na nosa propia normativa que esta recollida na LOPX e desenrolada no Decreto da Xunta do 2013.

Esto é o que hai de momento.



STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras.