O Congreso dos Deputados aprobou onte a Proposición de Lei pola que se modifica a Lei 20/2011 do Rexistro Civil, que agora será remitida ao Senado, nun inusual clima de consenso político.
Contén esta última reforma a
supresión dos xulgados que viñeron exercendo estas funcións e a súa
substitución polas denominadas oficinas xerais de Rexistro Civil, sempre a
cargo de funcionarios públicos.
Esta Proposición de Lei
busca mellorar a lei aprobada en 2011 que non chegou a entrar en vigor, xa que
sufriu aprazamentos de maneira sistemática durante 10 anos, e a ‘vacatio
legis’ da mesma finaliza o 30 do mes que vén.
Os principais aspectos a
destacar da reforma son:
-A nova Oficina do Rexistro
Civil será unha oficina vinculada funcionalmente ao Ministerio de Xustiza sendo
esta Oficina do Rexistro Civil distinta da oficina xudicial.
-Os encargados do Rexistro
Civil serán os letrados da Administración de Xustiza en servizo activo.
-É necesario suprimir no
artigo 445.1 da LOPX a posibilidade que contemplaba de que os letrados da
Administración de Xustiza que fosen designados encargados do Rexistro Civil
pasasen á situación administrativa de servizos especiais.
-Prevese engadir un novo
artigo 439 bis que recolle que se entende por oficina do Rexistro Civil aquela
unidade que, sen estar integrada na oficina xudicial, constitúese no ámbito da
organización da Administración de Xustiza a través da dirección Xeral de
Seguridade Xurídica e Fe Pública.
-As Secretarías e as
Oficinas xudiciais de apoio directo aos Xulgados de Paz prestarán a
colaboración que, en materia de Rexistro Civil, determínese na Lei de Rexistro
Civil e o seu Regulamento de desenvolvemento.
-Os postos de traballo
destas Oficinas de Rexistro Civil, cuxa determinación corresponderá ao
Ministerio de Xustiza e ás comunidades autónomas con competencias asumidas, nos
seus respectivos ámbitos, será cubertos con persoal da Administración de
Xustiza, que reúnan os requisitos e condicións establecidas na respectiva
relación de postos de traballo.
-Outros aspectos da reforma
van dirixidos a garantir o acceso a todos os cidadáns, cunha rede de oficinas
dotada de servizos electrónicos e adecuadamente capitalizada en todo o
territorio nacional.
-Recóllense cambios
tecnolóxicos en determinados preceptos que, co paso do tempo ou por anteriores
reformas, quedaron desajustados á realidade actual ou cuxa necesidade xurdiu no
proceso de desenvolvemento da aplicación informática.
-Asignarase ao cidadán un
código persoal polo sistema informático do Rexistro Civil coa colaboración do
Ministerio do Interior, que se asociará de forma inmediata o número do DNI
cando a persoa teña nacionalidade española, ou calquera outro documento identificativo
oficial, noutro caso; sendo invariable durante toda a vida do suxeito .
-Modifícase a regulación da firma electrónica empregada no funcionamento do Rexistro Civil, distinguindo a que se emprega para a práctica de asentos, que será a propia do encargado que asine o asento, e a que se empregará para a expedición de certificacións, que se poderá automatizar con base na previa identificación dixital do solicitante, e que por iso se deberá verificar cun selo cualificado de sistema.
Indica o texto que a reforma legal está dirixida "preservar a natureza do Rexistro Civil como un servizo público e gratuíto”. O obxectivo é publicala no BOE, tras o seu paso polo senado, a finais do mes de abril.