Tras case tres meses de negociación o pasado 11 de marzo STAJ asinou un Acordo Borrador da norma do teletraballo co Ministerio de Xustiza co fin de poñer en marcha o teletraballo, con carácter permanente (non só para a situación actual de pandemia). Hai aspectos mellorables, pero en conxunto a nosa valoración é positiva, sen prexuízo de que debamos seguir reclamando melloras e avances na regulación e evolución desta fórmula de traballo a distancia coa posibilidade de poder mellorala segundo a súa posta en marcha nolo vaia esixindo. É unha regulación de carácter básico aplicable a todo o Estado, aínda que deixa algunha marxe de desenvolvemento ás CCAA, coas que foi tamén consensuada. Ao longo da negociación, introducíronse bastantes melloras no texto inicial, algunhas das nosas achegas foron tidas en conta directamente e outras o foron pero con matices.
Deixamos unha primeira exposición xeral da normativa, e no momento da súa publicación oficial faremos unha análise máis exhaustivo da mesma.
Primeiro.- O texto comeza coas definicións do que é o teletraballo, e establece que os postos susceptibles de teletraballo son aqueles cuxo contido competencial pode desenvolverse fóra das dependencias do órgano, e sempre que as necesidades do servizo permítano.
Segundo.- O ámbito de aplicación é os LAJs e os Corpos xerais e especiais
Terceiro.- O teletraballo é voluntario e reversible.
Cuarto.- Non se poden exercer mediante teletraballo: a) Aquelas funcións cuxa prestación efectiva só quede garantida coa presenza física da persoa funcionaria no centro de traballo.
b) Os servizos e funcións habituais dos xulgados
en quenda de garda.
c) Calquera outra función que precise para a súa
desempeño a consulta frecuente de documentación física.
Quinto.- Recóllese a obrigación da Administración, á que haberá de dar cumprimento “no prazo máis breve posible”, de proporcionar e manter ás persoas que traballen nesta modalidade, os medios tecnolóxicos necesarios para a súa actividade.
Sexto.- É requisito para acceder ao teletraballo contar cunha antigüidade mínima de seis meses continuados no mesmo órgano, ou no seu caso experiencia suficiente e adecuada acreditada polo responsable funcional.
Séptimo.- Duración de prestación mediante teletraballo: Doce meses, prorrogables por períodos iguais, pola Administración competente.
Oitavo.- Non se pode teletrabajar máis de tres días por semana. Pódese admitir un período superior atendendo a circunstancias persoais do posto de traballo ou por incidencias sobrevindas.
Noveno.- A xornada diaria de traballo non se poderá prestar de forma combinada en modalidade presencial e de teletraballo.
Décimo.- O persoal que teletraballe compútase a efectos de persoais mínimos previstos para permisos e vacacións.
Undécimo.- Xornada laboral: a mesma que presencialmente. Pódese alterar,respectando o horario de audiencia pública, por razóns de conciliación, previa autorización e informe do responsable funcional.
Duodécimo.- Poden prestar servizo simultaneamente por teletraballo ata un terzo do persoal do órgano. No caso de LAJs, pode ser un terzo do persoal do corpo de LAJ destinados no mesmo orde xurisdicional de cada partido xudicial. Para o cálculo do terzo redondearanse os decimais resultantes ao número enteiro inmediato superior. Se hai máis interesados que ese terzo, poden establecerse quendas rotatorios polo responsable funcional, garantindo a presencialidade para cubrir os servizos e atención ao público. Para os LAJs, as quendas establéceas o coordinador.
Décimoterceiro.- As Administracións competentes poden establecer, previa negociación coas OOSS, mecanismos de control do cumprimento da xornada e horarios e da efectividade da prestación do servizo. Os responsables funcionais poderán comprobar esta efectividade.
Décimocuarto.- A solicitude de teletraballo preséntase ante o responsable funcional segundo modelo que figura en anexo á resolución. A forma de presentación corresponde a cada Administración con competencias. O LAJ debe elaborar un informe proposta confirmando ou non a procedencia da solicitude, ou propoñendo modificacións. En caso de negativa debe facerse de forma xustificada. A solicitude co informe elévase ao Fiscal Xefe, Secretario coordinador ou Director de IML ou INTCF, segundo proceda, que á súa vez ten que informar. A Administración competente debe autorizar a prestación mediante teletraballo. Se se desestima debe ser motivadamente. Se o solicitante é un LAJ, é o Secretario coordinador quen emite o informe.
Décimo quinto.- A autorización para teletraballar pódese suspender temporalmente por circunstancias sobrevindas ou por necesidades de servizo debidamente xustificadas (por exemplo, acumulación de baixas no órgano, ou traslados de moitos funcionarios, mentres se provén os postos con interinos ou por outro medio). É causa automática de suspensión o mal funcionamento do sistema ou o equipo conel que se teletrabaja, por período superior a dous días.
Décimo sexto.- A autorización extínguese por:
a)Pola finalización do prazo de duración autorizado.
b)Por necesidades do servizo debidamente
xustificadas.
c) Por atrasos, acumulacións inxustificadas, ou
o incumprimento doutras obrigacións relacionadas con esta modalidade de
traballo, previo informe razoado da persoa responsable funcional. d) Polo
incumprimento grave constatable dos compromisos en materia de seguridade,
protección de datos e confidencialidade. Tamén se extingue a autorización por
cambio de posto de traballo.
Décimoséptimo.- Consérvanse todos os dereitos e deberes, que permanecen inalterables. Recóllese o dereito á desconexión dixital, respecto a tempo de descanso, intimidade persoal.
Décimo oitavo.- Promoveranse accións formativas específicas relacionadas co teletraballo, ciberseguridade, prevención de riscos, etc.
Décimonoveno.- Haberá grupo de seguimento nas Administracións
competentes, promoverase a cultura do teletraballo. As Organizacións sindicais
presentes nas mesas sectoriais tamén faremos seguimento mediante comisións
mixtas.
Vixésimo.- As autorizacións para teletrabajar xa concedidas mantéñense nas súas mesmas condicións ata transcorridos tres meses da entrada en vigor. Nese prazo deberemos presentar nova solicitude e se non se fai seremos dados de baixa no sistema, aínda que podemos volver pedilo cando queiramos.