Ata o 1 de agosto de 1990,
mentres tódolos funcionarios interinos, de tódalas Administracións Públicas,
estaban integrados no sistema de Réxime Xeral da Seguridade Social, os
funcionarios interinos ao servizo da Administración de Xustiza, non estaban
afiliados, ni dados de alta, ni cotizaban en dito réxime xeral, non tiñan aceso
a tódalas coberturas que lle podía outorgar o sistema público da SS; só tiñan a
asistencia sanitaria, de forma forzosa, a través da MUGEJU, e ademais o
Ministerio de Xustiza non cotizaban por eles: períodos de traballo, as pensións
de Xubilación, invalidez e morte, vadeade, orfandade.
Esta situación acabouse coa
publicación do Real Decreto 960/1990, de 13 de xullo, polo que se integraban no
Réxime Xeral da Seguridade Social ao persoal interino da Administración de Xustiza
e que entrou en vigor o 1 de agosto de 1990.
Numerosas sentenzas obrigan ao Ministerio de Xustiza a considerar como afiliados en alta, no réxime xeral da seguridade social, con carácter retroactivo, a funcionarios interinos que desempeñaron as súas funcións con anterioridade ao 1 de agosto de 1990. sentencia 20/06/2019
Na mesa sectorial celebrada
o día 9 de marzo por videoconferencia co
Ministerio infórmanos que en breve elaborará unhas instrucións para facilitar a
solución da ausencia de cotizacións á Seguridade Social que afectan a moitos
funcionarios interinos, principalmente por períodos de servizos previos a 1990,
que se xubilen polo réxime xeral da Seguridade Social e tamén a funcionarios de
carreira que houberan de xubilarse por dito réxime xeral, en ámbolos casos por
lagoas de cotización nos seus informes de vida laboral.
Con elo darase, por fin, cumprimento
ao acordo de decembro de 2015, que tanto reclamamos e que foi obxecto ademais da
Disposición Adicional 158ª da Lei de Presupostos Xerais do Estado para 2021.
A solución pola que se optou
é que cando na vida laboral se detecten lagoas de cotización, o afectado pode
solicitar do Ministerio certificación dos servizos prestados, certificación que
incluirá, exclusivamente, eses servicios. Este documento deberá ser aportado
polo interesado á hora de solicitar a súa xubilación. Do mesmo modo, aqueles
que xa estiveran percibindo pensión para cuxo cálculo non se tiveran en conta
eses períodos, poderá tamén solicitalo certificado e pedir á Seguridade social
a revisión da contía da súa pensión, está solución levámola pelexando e propoñendo dende STAJ hai varios anos.
É de significar que o
persoal que se xubile no réxime de clases pasivas non está afectado por esta
situación, xa que fomos informado en reiteradas ocasiones dende STAJ, no
réxime de clases pasivas a pensión calcúlase en función dos anos de servizos
prestados e non en función das cotizacións, polo que non existe ningún problema
en canto a unha hipotética falta de períodos cotizados.
Seguramente ao longo da
próxima semana recibiremos do Ministerio a instrución, da que vos informaremos
puntualmente.