martes, 10 de noviembre de 2020

Nota informativa da reunión do Comité de Seguridade e Saúde

Onte tivo lugar a reunión do Comité de Prevención de Riscos e Saúde laboral, deixámosvos os puntos máis importantes que se trataron nela:

Comunícannos que colgarán na intranet un documento similar ao do Ministerio de Xustiza con Actuacións e Aclaracións técnicas para as situacións xeradas pola Covid-19 na Administración de Xustiza, establecendo os permisos para adoptar:

-Se o funcionario/a está en illamento tanto por contaxio que por contacto cun positivo este terá que coller a baixa laboral, similar a un accidente de traballo.

-Se ten que estar cun menor de 14 anos ou con persoas dependentes ao seu cargo ou, solicitarase o permiso por deber inexcusable, SEMPRE E CANDO non poida realizalo mediante teletraballo ou flexibilidade horaria.

INFORMACIÓN COVID-19: Infórmannos do incremento de positivos Covid-19 dentro da Administración de Xustiza de Galicia, sendo actualmente 42 en total (26 pertencentes aos corpos de funcionarios e 16 entre xuíces, fiscais e letrados xudiciais), o que supón un 1,13% do total do persoal de xustiza galega.

O número de illamentos por contacto con positivos é de 71. O 1,91% do persoal total.

TELETRABALLO:

-Actualmente hai 508 persoas teletraballando: 433 nos órganos xudiciais e 75 nas fiscalías.

-A normativa a día de hoxe segue sendo a Orde pola que se activa a Fase 3 do plan de desescalada. Non cambiou nada.

-A regulación específica para a Administración de Xustiza está a desenvolverse mediante un grupo de traballo entre as CC. AA. e o Ministerio de Xustiza, establecéndose como principais aspectos:

        -Voluntario e reversible

-Entre 2 ou 3 días á semana

-A realizar polo 30% máximo do centro de traballo (ata o 40% no Imelga), podéndose establecer quendas rotatorias, dándose preferencia ás persoas con fillos menores, persoas dependentes ao seu cargo e/ou xente con patoloxías vulnerables pola Covid-19.

-Incluiranse as funcións que se poidan ou non realizar mediante o teletraballo, non baseándose nos corpos funcionariais.

-Durante os 3 meses seguintes á súa entrada en vigor seguirase coa anterior regulación para ir adaptándose á nova.

-O informe do superior xerárquico será xustificado e recurrible ante o secretario coordinador.

-Autorización por períodos de 12 meses renovables con posibilidade de renuncia.

 

EPIS: A novidade é a adquisición de ALFOMBRILLAS DESINFECTANTES (60) para ser distribuídas en todos os partidos xudiciais.

VACACIÓNS E ASUNTOS PARTICULARES: Non teñen intención de ampliar o prazo de goce das vacacións e asuntos particulares do 2020 máis aló do 31 de xaneiro do 2021. A xustificación que nos dan é que non o farán salvo que a ampliación fágase de forma xeral na Función Pública ou no Ministerio de Xustiza. STAJ oponse a esta decisión e non ve obxeción xustificada, dado que Cataluña, Madrid e A Rioja sí que as teñen ampliadas.

PLAN DE ACTUACIÓN: Elaborarase en función das estatísticas, seguindo nos Xulgados do Social e Mercantís para o primeiro trimestre do 2021, non habendo data prevista para a súa implantación nos Xulgados de Primeira Instancia e familia.

XULGADOS DE NOVA CREACIÓN: Emitido informe por parte do CXPX quedando o trámite do Consello de Ministros, a previsión é que entren en funcionamento no primeiro trimestre do 2021. Lembrámosvos que está prevista a creación do Xulgado do Social nº 7 de A Coruña, o Xulgado do Social nº 4 de Lugo e o Xulgado do Social nº 7 de Vigo.

CURSOS OBRIGATORIOS DE PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS: Continua a súa impartición, sendo a convocatoria actual para os partidos xudiciais de Pontevedra, quedando pendentes de realizarse o ano que vén nos partidos xudiciais das provincias de Lugo e Ourense.

Respecto ás peticións de STAJ:

-O STAJ solicitou novamente la dotación de máscaras FFP2 para o persoal do SCNE, persoal das Vilas que saen a notificar, xulgados de paz,  rexistro civil, decanatos e oficinas de rexistro e reparto, Imelgas, persoal de atención  a vítima e ao cidadán, e persoal de auxilio que faga sala ou se movan por todos os edificios, así como para as persoas vulnerables por ter patoloxías que poden agravar a contracción da enfermidade da COVID. Para o resto de persoal solicitamos dúas máscaras quirúrxicas ao día. Non se pronunciaron explícitamente para o uso deste tipo de máscaras.

-Ante a pasividade e o pouco interese mostrado pola Xunta (deixando a ventilación en mans da organización interna de cada órgano xudicial), seguiremos loitando por un Protocolo para asegurar unha adecuada ventilación e medición da calidade do aire nos interiores, tanto para oficinas con ventilación natural como para oficinas con ventilación mecánica, para tratar a vía de contaxiosidade aérea por aerosoles nas oficinas de xustiza.

-O STAJ tamén demandou a publicación dun Protocolo Covid-19 unificando unhas pautas de actuación comúns para todos os órganos xudiciais galegos, debendo pecharse calquera oficina xudicial onde se produza un positivo, illando aos compañeiros/ as ata que se lles realicen as PCRs oportunas e descartando así un contaxio maior.

-A cita previa, debe seguir funcionando pero de forma máis eficaz, debe de poñerse en marcha en tódolas localidades e xulgados de Galicia, dando as instrucións oportunas ao persoal de seguridade para proceder a un filtro máis exhaustivo no paso do público. O presidente do Comité dinos que se fixo un ofrecemento ao TSJ e a Fiscalia Superior nunha comisión do mes de Abril para a utilización das aplicacións informáticas da Xunta, o que sucede é que solo restrinxiu aos rexistros civis das ciudades e pon en man dos xuices e fiscais a evolución de esta modalidade.

-Reiteramos a petición de que se distribúan ou instalen termómetros de non contacto ou cámaras termográficas en cada edificio xudicial, medidas moi necesarias e totalmente estendidas a día de hoxe en calquera edificio público. Non o teñen previsto, dentro da Administración Xeral da Xunta non se están facendo, ademáis non hai quen manexe os medidores.

-Unha vez máis solicitamos que se extreme a limpeza, desinfección e ventilación durante e ao finalizar a xornada laboral, por parte da empresa de limpeza (Clece).

                                                       

STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras