miércoles, 7 de junio de 2017

STAJ solicita á DXX melloras retributivas para todo o persoal de Xustiza en Galicia.

PLUBICAMOS A CARTA INTEGRA QUE LLE MANDAMOS A DXX.


ENRIQUE ARAUJO MARTINEZ, en representación do Sindicato de Traballadores da Administración de Xustiza (STAJ) en Galicia.

EXPOÑO:

PRIMEIRO.-Dende o ano 2010 os traballadores da Aministración de Xustiza en Galicia levamos sufrindo unha serie de recortes na nomina que produxeron unha disminución do poder adquisitivo superior ao 15%. Algúns de eses recortes sufrímolos durante anos e en exclusiva os empregados públicos da Xustiza galega, sin que compañeiros doutras Comunidades e do ámbito Ministerio se visen afectados por tales disminucións na nómina.
Recortes uns, que inciden, ou incidiron directamente nas reribucións como o do 5% do Goberno de Zapatero, a retirada da paga extra polo Goberno de Rajoy de decembro de 2012, e recorte no CAT practicado por o Goberno de Feijoo durante catro ano 2013-2016, recorte salarial este que solo sufrimos na Comunidade Galega e a conxelación salarial dende o ano 2011 oa 2015, ou a perda de poder adquisitivo como este ano en que a subida vai ser do 1% cando a inflación superara esa cantidad con creces, e os decontos en caso de incapacidade temporal (baixa), que se manteñen con multitude de casos donde se descanto por enfermedades que noutros territorios non teñen desconto.
Outros recortes non afectan directamente no nómina dos traballadores, pero si que supoñen  unha aminoración indirecta dos ingresos de determinado persoal, pois deixaron de percibir axudas que antes recibían, como a supresión case por completo da Acción Social, e redución das axudas da MUGEJU e das súas  contías.

SEGUNDO.-Por outra banda, a intención da Dirección Xeral de Xustiza que ten pensado en breve empezar por instaurar en Galicia a Nova Oficina Xudicial (NOJ), na cidade de Ourense e progresivamente ir extendedoa a o resta de cidades e vilas de Galicia, cousa á que este Sindicato non se opón sempre que se respeten os dereitos dos traballadores, non haxa perda de retribucións, non se elimine ningún posto de traballo, nadie salga da localidade de destino, para o seu diseño e para a as RPTs se conte cos traballodores e os seus representantes, se asigne persoal suficiente e se corrixan errores e deficiencias que se detectaron noutro territorios donde esta a NOJ funcionando mal.
Este cambio organizativo tan profundo,debe como dixemos, contar cos traballadores para que sexa eficiente e efectivo, e sabemos que a  súa colaboración e implicación e determinante para que esta reforma organizativa non sexa traumatica e non dea mis problemas que beneficios. Nadie mellor cos traballadores coñece como funcionan as cousas nos xulgados, e ninguén mellor ca eles/elas saben cando as cousas se fan ben u mal no ámbito organizativo, por eso nunca debe facerse as súas costas e a dos seus representantes, pois nese caso o fracaso sería rotundo.
A implantación da NOJ vai supor unha nova forma de traballar do persoal, van a necesitar dun periodo de adaptación co dificultoso que poder ser, van a ter maior responsabilidade nas funcións encomendadas, están obrigados a unha actualización de coñecementos e  a  traballar en equipo, ademais de sufrir unha perda de destinos gañados por concurso que crea incertidume e problemas de índole organizativa. Todo esto implica un maior esforzó dos funcionarios, que deben colaborar coa administración para que todo salga o mellor posible, e unha colaboración que para que sexa eficaz debe ser estar basesada na boa vontade e polo tanto ten que estar compensada cunha maior retribución, pouco ou nada salirá ben si non se incentiva e estimula económicamente ese esforzo e esa colaboración.

TERCEIRO.- Comunidades Autónomas donde recentemente se instaurou a NOJ, e baseandose no que acabados de indicar, chegaron a un Acordo cos Sindicatos para unha subida salarial para todo o persoal, subida que reconoce e compensa ese esforzó extraordinario, esa implicación esa colaboración e esa maior responsabilidade dos funcionarios de Xustiza para que a NOJ se instaure e funcione o mellor posible desde o seu comenzó.
Falamos en concreto das Comunidades Autonomas de Cantabria, País Vasco e Valencia, donde se chegou a Acordos que posibilitan, nuns casos que xa estean a cobran máis, ou que a partires de xaneiro do 2018 se suban as retribucións de todo o peroal de Xustiza, ainda que a NOJ non se implantase en todo o seu territorio.
Outras sen embargo como Asturias donde o seu Goberno non quixo chegar a Acordos de subida salarial, enfrentanse a unha convocatoria de folga para outono e a unha falta de colaboración e implicación de todo o persoal de Xustiza que de seguro dificultará a posta en funcionamento da NOJ en condicións minimas de éxito.
O propio Goberno da Xunta recoñece que a economía galega mellorou  e o déficit público está controlado, e que Galicia esta dentro das tres Comunidades Autónomas que cumpriron de sobra co déficit imposto por Bruxelas, non quedan excusas, hay que mellorar o soldo dos empegados públicos que tanto sacrificio económico e esforzo fixeron en beneficio da recuperación económica, toca compensalos.

CUARTO.- Somos conscientes que por ser Corpos de carácter nacional os únicos conceptos retributivos que dependen das Comunidades Autónomas con competencias transferidas no ámbito da Admón de Xustiza son o Complemento Autonómico Transitorio (CAT) e a Productividade, conceptos retributivos que na súa contía están moi por debaixo das contías que pagan outras Comunidades, incluso están moi por debaixo da media que sae do pagado no ámbito Ministerio e do resto de Autonomias.
Eso é hora de que  remate esta diferenza, e se remate tamen con que Galicia sexa,  desde sempre, un dos  territorios donde os funcionarios de Xustiza cobran menos por ambos conceptos. E como mostra os 604 euros de media que cobran no País Vasco de CAT o que lle hai que sumar 390 de plans de actuación, en Galicia 431 de CAT. Con respeto a Pruductividade en Cataluña e Madrid a cantidade ronda os 80 euros de media o que lle hai que sumar plans de actuacións concretos, en Galicia a Productividad son 9,70 euros, unha vergoña.
Neste senso, cremos necesario unha subida salarial línea, tanto no CAT como na Productividade, subida salarial que debe ser efectiva para todos e cada un dos funcionarios dos Corpos de Medicos Forenses, Xestión, Tramitación e Auxilio, tanto tiulares como interinos, que presten servizo na comunidade galega, e que se traslade a nomina  desde o primeiro día que se instaure a NOJ en Ourense, e sempre como moi tarde a dia 1 de xaneiro do 2018. Subida salarial que debe negociarse cos Sindicatos a vez que se negocia o NOJ e as RPTs, negociacións que deben rematar con respectivos Acordos para que esa nova organización da oficina xudicial sexa asumida polos traballadores e se comprometan con ela.

En base o exposto, SOLICITO:

Que de xeito paralelo a negociación do diseño da NOJ e das RPT´s para a localidade de Ourense, se convoque Mesa Sectorial de Retribucións para negociar a subida salarial  nos Conceptos retributivos do CAT e de Productividade, subida salarial que debe alcanzar a  todo o persoal da Administración de Xustiza da Galicia e que será efectiva desde á implantación da NOJ en Ourense e como moi tarde o 1 de xaneiro de 2018.
Se a mellora retributiva non se negociase ou non se chegase a un Acordo cos Sindicatos, STAJ opoñerase frontalmente á implantacion da NOJ en Galicia e iniciará  movilizacións e medidas de presión, incentivando a posibilidade de folga, para que esa suba salarial tan necesaria teña lugar, e nos saque no eido retributivo, do furgón de cola da Xustiza en España.
   Pontevedra a 5 de xuño de 2017.

Ver escrito co sello de presentación

DE INMEDIATO PROPOREMOS OS DEMÁIS SINDICATOS UNIDADE DE ACCION
AGORA É O MOMENTO, NON O DEIXEMOS PASAR!!!.QUEREN TER NOVA OFICINA XUDICIAL. OU MELLORAN AS RETRIBUCIÓNS OU QUE NON CONTEN CON NÓS!!!