Onte tivo lugar a reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral, presidido polo Director Xeral de Xustiza, coa orde do dia seguinte:
-Proposta Protocolo de Acoso Laboral
-Información datos
COVID 19
-Dotación de desfibriladores
-Información Cidade da Xustiza de Vigo
Deixámosvos a información e os temas de interese que se trataron na reunión.
PROPOSTA
PROTOCOLO ACOSO LABORAL:
Dannos un prazo de 15
días para facer as alegacións correspondentes por parte de todas as
organizacións sindicais.
A proposta de Protocolo de Acoso Laboral trasladada pola DXX é moi básica e incompleta no seu procedemento, debendo modificarse e incluír melloras, como así o solicitou o STAJ, para que o Protocolo de Acoso Laboral sexa un instrumento válido e práctico para poder perseguir e rexeitar todo tipo de conduta de acoso laboral, en todas as súas formas e modalidades, sen atender a quen sexa a vítima ou o acosador, nin a cal sexa o seu rango xerárquico, e o compromiso de establecer unha cultura organizativa de normas e valores contra devandito acoso, manifestando, como principio básico, o dereito dos empregados públicos a recibir un trato respectuoso e digno.
USO
DE MASCARILLAS: A DXX publicará nos próximos días unha
instrución relativa ao uso de máscaras nas sedes xudiciais, pasando a ser unha recomendación desde a publicación do Real
Decreto 286/2022 do 19 de abril, polo que se modifica a obligatoriedade do uso
dás máscaras por Covid-19. A instrución será como manifestou o Director
Xeral de Xustiza moi similar á emitida polo Ministerio de Xustiza onde o seu
uso recomendase:
- Naqueles postos de traballo nos que non puidese manterse a distancia mínima de seguridade de 1,5 metros entre dous traballadores ou entre traballador e usuario, e non contasen con medios de protección colectiva como biombos de seguridade ou outro tipo de barreira física.
- Nos postos de traballo situados en dependencias nas que non se puidese garantir unha ventilación ou renovación de aire adecuada seguindo os criterios establecidos durante a pandemia en canto a apertura de xanelas, se se dispuxese de ventilación natural, ou a través do mantemento adecuado dos sistemas de ventilación/climatización que vén realizando ata a data, en caso de contar con sistemas de renovación de aire forzada.
- Nos postos de rexistro e atención ao cidadán, por non poderse garantir o mantemento da distancia mínima de seguridade en todo momento.
- Nas salas de vistas durante a celebración de audiencias e xuízos debido ao aforo e concorrencia de persoal na mesma área.
- Durante o uso de ascensores, aseos, corredores e lugares de paso ou de tránsito de persoas, espazos de atención ao público, salas de espera ou outros lugares de uso común.
- Durante a celebración de reunións, especialmente cando non puidese manterse a distancia mínima de seguridade de 1,5 metros e a sala non contase cunha ventilación adecuada. Seguiranse priorizando as reunións por teléfono ou videoconferencia.
- Durante a práctica dos actos de execución e de notificación/comunicación realizados fóra do centro de traballo.
- Durante as visitas a outros centros de traballo, calabozos, centros sanitarios, penais, de menores, residencias de anciáns…
- Os traballadores vulnerables ao SARS- COV-2, persoas de 60 anos ou máis, inmunodeprimidos por causa intrínseca ou extrínseca e embarazadas.
- O persoal que presentase síntomas compatibles co virus.
- O persoal dos Institutos de Medicina Legal durante o recoñecemento para detidos ou lesionados, a manipulación de mostras biolóxicas, o levantamento de cadáveres e a práctica de autopsias, así como o persoal dos Institutos de Toxicoloxía e Ciencias Forenses nas actividades relacionadas que puidesen verse afectados, manterán o uso dos equipos de protección individual adecuados e habituais.
INFORMACIÓN COVID-19: Infórmannos que a incidencia Covid-19 en saúde laboral da Administración de Xustiza galega, contabilizando soamente os casos onde se activa o Protocolo Covid, baixou no mes de Abril, rexistrándose 10 positivos e ningún contacto directo.
Ano
2022
Positivos: 180 persoas
Contactos directos: 6
persoas
Incidencia desde 2020 ata 2022
Positivos: 308 persoas
Contactos directos: 131
persoas
DESFIBRILADORES: Así como solicitou o STAJ en múltiples ocasións, comunícannos que teñen previsto a instalación dos mesmos no mes de Maio, en cada sede xudicial das 7 grandes cidades. Encargaranse do seu manexo os responsables das Forzas e Corpos de Seguridade do Estado ou servizo de Vixilancia Privada, que se en atopan situados nos accesos de cada edificio xudicial, debendo realizar un curso de formación para activalo, retirar datos, etc, polo que a súa entrada en funcionamento non será inmediata.
Respecto a a dotación
para as vilas non hai ningunha previsión, aínda que se estudará a súa
implantación.
TELETRABALLO E CITA PREVIA: Seguen en vigor segundo a disposición JUS 504/20 de 5 de xuño do 2020. Non hai ningún cambio ata que a resolución xeral estatal entre en vigor, estando á espera de poder regulala con rango de Lei.
EPIS: Con respecto as medidas e medios de seguridade o Director Xeral asegurou que seguirán enviando remesas de máscaras quirurjicas e FFP2.
CONTRATO DE LIMPEZA DE REFORZO: Van reducir os gastos extraordinarios para limpeza, baixando o contrato das persoas encargadas deste reforzo que será solo de tres horas e media ao día, de 10 a 13´30 horas. STAJ solicitou que se manteña o horario habitual deste servizo como ata agora estábase prestando, é dicir, en horario de atención ao público.
CIDADE DA XUSTIZA DE VIGO: Está a amoblarse. Tiveron problemas de abastecemento con algunhas partidas de materiais debido á pasada folga dos transportistas e á Guerra de Ucraína.
Non poden concretar
unha data exacta de finalización das obras e o comezo dos traslados. Prevéndose
aproximadamente para finais de Xuño ou principios de Xullo.
Aparcamento: A
distribución de prazas farase en función da orde de chegada sen reserva de prazas para ninguén, do mesmo xeito que
noutros edificios como Ourense e Pontevedra (A Parda). Todo o persoal poderá
dispoñer de tarxetas de acceso ao aparcadoiro.