viernes, 11 de septiembre de 2020

Aspectos máis relevantes da modificación da Lei 20/2011 do Rexistro Civil

Antes de nada lembrar que se trata  unicamente dunha Proposición de Lei  presentada polo Grupo socialista  no Congreso dos Deputados  coa  única finalidade de modificar a Lei 20/2011 , do 21 de xullo .

O mais destacable  é o mantemento das oficinas de rexistro  civil nas cabeceiras dos partidos xudiciais , tal como ocorre a día de hoxe, a posibilidade de mantelas nalgúns xulgados de paz  e a prestación do devandito servizo en exclusiva por persoal da administración de xustiza .  En canto aos encargados poderán ser do subgrupo A1 da Administración Xeral do Estado  ou do corpo de letrados da Administración de Xustiza.

 Os preceptos quedarían modificados da seguinte maneira:

                Artigo 6. Código Persoal.

A cada rexistro individual aberto co primeiro asento que se practique asignaráselle un código persoal constituído pola secuencia alfanumérica xerada polo Rexistro Civil, que será única e invariable no tempo.»

                Artigo 7.Firma electrónica.

Os Encargados do Rexistro Civil dispoñerán de certificados electrónicos cualificados. Mediante os devanditos certificados electrónicos asinaranse os asentos do Rexistro Civil con firma electrónica avanzada.

As persoas poderán identificarse electronicamente ante o Rexistro Civil a través de calquera dos sistemas previstos no artigo 9 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, así como na normativa vixente en materia de identificación e firma electrónica.

                Artigo 22.Oficinas Xerais do Rexistro Civil.

Existirá unha Oficina Xeral do Rexistro Civil en todas as poboacións que sexan sede da  ca  pital dun partido xudicial. Por razón da singular distribución da poboación, polas características do territorio en atención ás dificultades de acceso derivadas do carácter insular, pola administración pública competente en virtude da súa localización poderanse crear Oficinas Xerais adicionais mediante transformación das existentes nos Xulgados de Paz.

                Disposición adicional primeira.

As Oficinas Xerais do Rexistro Civil situaranse nas mesmas localidades e inmobles que correspondan ás sedes dos actuais Rexistros Civís Municipais Principais,existentes á entrada en vigor desta lei nas cabeceiras de Partido Xudicial.
Os postos de traballo das Oficinas do Rexistro Civil só poderán ser cubertos por persoal dos corpos xerais de funcionarios ao servizo da Administración de Xustiza, e ordenaranse de acordo co establecido nas correspondentes relacións de postos de traballo.

                 Disposiciòn adicional segunda.

 As prazas de Encargados do Rexistro Civil proveranse entre funcionarios de carreira do Subgrupo A1 que teñan licenciatura de Dereito ou a titulación universitaria que a substitúa ou entre letrados da Administración de Xustiza.
O exercicio desta función por quen pertenza ao Corpo de Letrados da Administración de Xustiza considerarase como situación de servizo activo no devandito Corpo e poderá ser compatible con funcións xurisdicionais en oficina xudicial nos casos en que así se prevexa na correspondente Relación de Postos de Traballo.

                Disposición adicional sexta.

Todas as Oficinas do Rexistro Civil utilizarán os mesmos sistemas e aplicacións informáticas.
O Ministerio de Xustiza proverá, tanto no seu desenvolvemento como na súa explotación, o conxunto de aplicacións que soportan a actividade dos procesos operativos que se tramitan no Rexistro Civil.

                Disposición transitoria terceira.

A partir da data de entrada en vigor da presente Lei non se expedirán Libros de Familia.
Os Libros de Familia expedidos con anterioridade á entrada en vigor da presente Lei seguirán tendo os efectos previstos nos artigos 8 e 75 da Lei do Rexistro Civil do 8 de xuño de 1957.

                Disposición transitoria oitava.

Á data de entrada en vigor da presente lei quedarán suprimidos os Xulgados que, de forma exclusiva, viñeron exercendo funcións de Rexistro Civil e o Rexistro Civil Central e, no seu lugar, créanse Oficinas Xerais de Rexistro Civil e a Oficina de Rexistro Civil Central.

Nas demais poboacións cabeceira de Partido Xudicial, as oficinas xudiciais que conforme á Lei de Planta e Demarcación Xudicial viñeron realizando as funcións de Rexistro Civil continuarán realizándoas, igualmente, en calidade de Oficinas Xerais de Rexistro Civil.

O persoal funcionario ao servizo da Administración de Xustiza que, no momento da entrada en vigor da presente Lei, estea a prestar servizos con destino definitivo no Rexistro Civil Central e os Rexistros Civís Exclusivos alá onde os houber ou teña asignadas funcións de rexistro nas oficinas xudiciais con adscrición de Rexistro Civil, continuará desenvolvendo as súas funcións respectivas de Rexistro Civil, compatibilizándoas, no seu caso, coas que exerzan dentro da Administración de Xustiza na oficina xudicial á que estivese adscrito o Rexistro Civil, con abono da totalidade das retribucións que viñesen percibindo, polo mesmo  pagador que as estivese facendo efectivas.


VER A DISPOSICIÓN

STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras