lunes, 11 de mayo de 2020

Resolución da DXX para empezar co traballo presencial por quendas de mañan.

Hoxe as 11 da mañán tivemos mediante videoconferencia a “reunión informativa”, que non negociación, coa Direción Xeral de Xustiza. Con anterioridade, sobre as dez e pico da mañan, mandáronnos un borrador, agora xa definitiva, da resolución que queren publicar con efectos de mañán martes dia 12.

A Resolución é un calco do acordado en Madrid, con  un cambio: que de xeito xeral só prestara servizo presencialmente o 30% do persoal de cada Xulgado, Fiscalía, Oficina ou Servizo xudicial, así como os Imelga no referente aos corpos xerais. Só hai dúas excepcións: nos Xulgados de Violencia exclusivos, e nos do resto das 7 grandes cidades galegas, nos que a dotación será do 40% do persoal, e no caso dos Xulgados de Paz, con independencia dos funcionarios da plantilla, só irá un por día, non hai porcentaxes. No caso de estaren de garda os xulgados de Violencia, de Instrucción e de Primeira Instancia e Instrucción (estes últimos que non conten co Rexistro Civil) será suficente co persoal de garda que terá o horario xeral das gardas.

A quenda de asistencia dos funcionarios do corpo de auxilio xudicial , entendemos que deben estar o 30%,establecerase en función dos destinados en órganos do mesmo tipo en cada partido xudicial, sempre que exista máis dun de cada tipo. En caso contrario, deberán acudir un día de cada dous. Entendemos que os Auxilios non están incluidas nos integrantes de cada órgano que se enumeran nas táboas por provincia, polo que deberán de xeito voluntario e por acordo entre eles facer quendas do 30% ou seran os letrados quen a fagan . En definitiva hai dúas quendas un 30% de cada órgana que afecta a Xestores e Tramitadores e outra que afecta ao 30% dos auxilios de cada grupo de órganos do mesmo tipo e cada localidade.

Os Rexistros Civís poderán contar con todo o seu plantel, traballar  ao 100%, pero só se o pide e xustifica o Letrado do mesmo ou o Secretario Coordinador e a DXX lle da autorización. Temos o compromiso do Director Xeral de que esto non vai a suceder. Tamén temos o seu compromiso de arranxar coa Secretaría de Goberno a certificación, e por tanto o pago das quendas dos Rexistros Civís nos que os letrados se negaron a certificar as mesmas durante o estado de alarma, xa veremos.

Nos xulgados de Primeira Instancia 7 da A Coruña e 14 de Vigo para acadar o 30% sumarase o persoal dos Xulgados “bis”, o de reforzo das clausulas chan, polo que salirán dúas persoas mais nas táboas.

Con respecto ao horario, dixo o Director que na conferencia Sectorial entre o Ministerio e as CCAA con competencias en xustiza se acordou facer o horario ordinario durante esta primeira fase, dende as 7:30 ás 15:00 horas, e eso e o que vai a constar na Resolución, pero visto que non dan opción a facer o horario flexible pola tarde, dende STAJ consideramos que co actual horario fixo ( 6 horas) se cumpre a xornada, eso sí tamén sería aplicable os Xulgados de Paz, que ata agora facían 3 horas.

O persoal que esta de permiso por deber inexcusable, seguirá con ese permiso, en principio non entra nas quendas presenciais, pero reducese a idade ata os 14 anos no caso de fillos menores, ademais terase que xustificar a necesidade dese permiso e aportar certificado, no seu caso, de que o cónxuxe ou parella esta traballando, podendo cambiárselles o turno para a tarde ou teletraballar no caso de que o cambio de turno non fose posible, tamén se terá que xustificar a dependencia e a convivencia con persoas maoires, para ambos casos se porán en contacto con cada interesado, nesta semana, para que aporten a documentación pertinente e mentras gozaran dese permiso de xeito provisional.

O persoal que teña enfermidades sensibles, embarazadas ou en periodo de lactación seguirán exentas de acudir aos turnos presenciais, pero van a sacar un protocolo de adaptación do posto de traballo, no seu caso, onde vai decidir o Servizo de Prevención da Xunta si pode o non traballar presencialmente, se teletraballa dende a casa ou se lle adapta dalgún xeito o posto de traballo. Dese protocolo daremos información no seu momento, ainda non entrou en vigor.

No caso do persoal de Auxilio que queira teletraballar dinnos que llo soliciten ao letrado, que os convenzan de que poden facer funcións co teletraballo e si o letrado acepta e o solicita por eles non hai problema, sobre todo si son persoal con fillos menores, con personas maiores a cargo o con enfermidades sensibles.

Acaban de mandarnos aos sindicatos e colgar na intranet de xustiza e na web da Conselleria unha táboa, por provincias, co porcentaxe e número concreto de funcionarios que debe acudir mañá a  traballar en cada xulgado, fiscalía ou oficina xudicial.

Ata hoxe os Médicos Forenses están a disposición do Sergas, cando xa hai tempo que non fan falta, STAJ pediu que se lles quite de inmediato as funcións encomendadas tra-lo inicio da  pandemia, por innecesarias e fagan só as funcións propias de medicina legal.

A partires de mañan vanse por en contacto co persoal que aínda no tomou posesión, pero non teñen claro se lle deixarán acabar o prazo posesorio que lles faltaba ou se lles manda tomar posesión sen esgotar ese prazo.

Tamén entre esta semana e a que ven vaise a publicar a bolsa de interinos e as adxudicacións das substitucións publicadas en marzo.

STAJ ademaís pediu oralmente e remitíndonos aos escritos presentados:

- Que se garanta a limpeza e desinfección total e continua en tódolos edificios xudiciais, e entre turnos de mañá e tarde cando os haxa.

_ Que se garanta a dotación de EPIs en tódolos xulgados, fiscalìas, servizos e oficinas, e de mamparas e biombos de separación, sobre todo aos Xullgados de Garda, oficinas de Atención a Vítima, Decanatos, Rexistros Civís, Xulgados de Paz de maior número de liñas telefónicas e tèlefonos con pantallas para visualizar e discriminar chamadas non prodecentes.

- Pedimos medios e medidas especiales para os SCNE, e ali donde non existen estos servizos, para  os Auxilios, que lle eviten saidas innecesarias e protección especial para o caso de ter que ir as domicilios ou aos cárceres.

Pedimos que a entrega de EPIs non sexa no Decanato, que se repartan con anterioridade polos xulgados e en número suficiente para varios días, ou nas entradas polo persoal de vixiancia.

-Que nas entradas se repartan EPI aos usuarios e profesionais que non as traían da rúa, que non se permita a entrada sen eses medios de protección e se expulse a quen non as queira usar.

-Que se acondicionen as a salas de vistas e se tomen tódalas medidas posibles para protexer especialmente aos compañeiros do corpo de Auxilio, moi expostos, e aos interventes en xeral.

Desto o Director Xeral non quixo falar, non é o seu tema favorito, e remitiunos a unha próxima reunión informativa do Comité de Seguridade e de Saúde


Táboa de quendas da provincia de A Coruña
Táboa de quendas da provincia de Lugo
Táboa de quendas da provincia de Ourense
Táboa de quendas da provincia de Pontevedra



STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras