Tras a toma de posesión do
novo equipo ministerial e antes da declaración do estado de Alarma, na reunión
mantida coas centrais sindicais, o Ministerio expresou a súa disposición ao diálogo e avogou
por lograr o máximo consenso para reformar a Administración de Xustiza,
tentando que esas reformas sexan satisfactorias para todos os actores
implicados na Xustiza, poñendo no centro a mellora do servizo público.
Na devandita reunión o
Ministerio avogou firmemente pola instauración dos tribunais de instancia e a reestruturación de partidos xudiciais
alí onde se considere preciso para prestar un mellor servizo, pero deixando
claro que iso non vai supoñer nin perda de postos de traballo nin desaparición
de órganos xudiciais dos pobos e cidades onde agora sitúanse, que terán
competencias naquelas materias máis comúns e sobre todo aquelas que permitan
unha máis fácil e rápida solución, para o que se acometerán as reformas
procesuais que sexan precisas, e deixando para órganos con competencias territoriais
máis amplas as cuestións máis complexas.
STAJ
sempre expresou ao Ministro vontade de diálogo e de mellora do servizo público,
pero advertindo que esixiremos que esas reformas que o Ministerio expón non só non supoñan perda de dereitos e
retribucións senón, moi ao contrario, permitan a mellora das condicións
laborais e retributivas de todo o persoal ao servizo da Administración de
Xustiza.
É máis, expresamos ao
Ministro que se quere que as reformas funcionen, debe comezar polo recoñecemento,
para todos os efectos, da importante e imprescindible labor que desempeñamos os
funcionarios, lembrándolle que se a Administración de Xustiza funciona, a
pesar da súa carencia de medios, é polo esforzo diario e a profesionalidade de
quen traballo nela.
Ademais, reclamamos que
calquera reforma que afecte de forma directa ou indirecta aos postos de
traballo, debe avanzar na diferenciación e especialización dos mesmos,
permitindo sen limitacións a libre elección dos postos de traballo concretos
que integren as diferentes oficinas e unidades, fuxindo de calquera
limitación neste aspecto que supoña mobilidade forzosa para os funcionarios.
Sendo conscientes da
gravidade da situación actual, iso non implica que non debamos abordar temas
que levan pendentes desde hai moito tempo e que supoñen ademais o incumprimento
de previsións legais e de acordos subscritos por este ministerio. Por todo iso,
reiteramos a necesidade de urxente convocatoria de Mesa de Negociación para
tratar dos seguintes temas:
• Negociación das bases da Carreira profesional como complemento retributivo nacional tal e como se recolle na LOPX, sen prexuízo da posibilidade de maior desenvolvemento posterior en cada ámbito territorial.
• Mellora da promoción interna, con recuperación da reserva do 50%
das prazas. Solución aos graves problemas e demoras que está a presentar a
actual convocatoria e introdución de mecanismos que eviten estas situacións
lamentables. Problemas que tamén se producen na quenda libre.
• Maior autonomía da
oferta de emprego en Xustiza, que permita convocatorias inmediatas tan pronto
queden resoltos os concursos de traslado e determínense as necesidades de
persoal existentes.
• Mellora dos concursos de traslado, con oferta de todas as prazas
dispoñibles e acortamento da súa resolución definitiva, con revisión dos prazos
de “conxelación” así como establecemento de mecanismos de coordinación entre a
resolución dos concursos e as ofertas de prazas a funcionarios de novo ingreso,
que non frustren as expectativas do persoal para acceder a determinados postos
ou localidades.
• Establecemento de protocolos contra o acoso laboral e loita
contra situacións de abuso de autoridade, cada vez máis frecuentes por
parte dos “superiores xerárquicos”.
• En canto ao Rexistro Civil, o Ministerio expresou a
súa vontade de que permaneza servido por funcionarios de xustiza, con
mantemento das 431 oficinas existentes actualmente nas cabezas de partido,
aínda que implantando de maneira progresiva o novo modelo de Rexistro
tecnolóxico previsto na Lei 20/2011. Desde STAJ
reiteramos a nosa aposta polo mantemento do Rexistro Civil dentro da
Administración de Xustiza, servido enteira e exclusivamente por
funcionarios de Xustiza, cos LAX como encargados pero tamén en determinados
supostos e condicións os Xestores, e con mantemento da estrutura actual de
oficinas rexistrais, incluídos as dos Xulgados de Paz, sobre cuxas
competencias rexistrais o Ministerio non aclarou nada a pesar de habérselle
preguntado reiteradas veces.
STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras