viernes, 17 de julio de 2020

STAJ solicita Mesa de Negociación ao Ministerio de Xustiza

Tras a toma de posesión do novo equipo ministerial e antes da declaración do estado de Alarma, na reunión mantida coas centrais sindicais, o Ministerio expresou a súa disposición ao diálogo e avogou por lograr o máximo consenso para reformar a Administración de Xustiza, tentando que esas reformas sexan satisfactorias para todos os actores implicados na Xustiza, poñendo no centro a mellora do servizo público.

Na devandita reunión o Ministerio avogou firmemente pola instauración dos tribunais de instancia e a reestruturación de partidos xudiciais alí onde se considere preciso para prestar un mellor servizo, pero deixando claro que iso non vai supoñer nin perda de postos de traballo nin desaparición de órganos xudiciais dos pobos e cidades onde agora sitúanse, que terán competencias naquelas materias máis comúns e sobre todo aquelas que permitan unha máis fácil e rápida solución, para o que se acometerán as reformas procesuais que sexan precisas, e deixando para órganos con competencias territoriais máis amplas as cuestións máis complexas.

STAJ sempre expresou ao Ministro vontade de diálogo e de mellora do servizo público, pero advertindo que esixiremos que esas reformas que o Ministerio expón non só non supoñan perda de dereitos e retribucións senón, moi ao contrario, permitan a mellora das condicións laborais e retributivas de todo o persoal ao servizo da Administración de Xustiza.

É máis, expresamos ao Ministro que se quere que as reformas funcionen, debe comezar polo recoñecemento, para todos os efectos, da importante e imprescindible labor que desempeñamos os funcionarios, lembrándolle que se a Administración de Xustiza funciona, a pesar da súa carencia de medios, é polo esforzo diario e a profesionalidade de quen traballo nela.

Ademais, reclamamos que calquera reforma que afecte de forma directa ou indirecta aos postos de traballo, debe avanzar na diferenciación e especialización dos mesmos, permitindo sen limitacións a libre elección dos postos de traballo concretos que integren as diferentes oficinas e unidades, fuxindo de calquera limitación neste aspecto que supoña mobilidade forzosa para os funcionarios.

Sendo conscientes da gravidade da situación actual, iso non implica que non debamos abordar temas que levan pendentes desde hai moito tempo e que supoñen ademais o incumprimento de previsións legais e de acordos subscritos por este ministerio. Por todo iso, reiteramos a necesidade de urxente convocatoria de Mesa de Negociación para tratar dos seguintes temas:

• Negociación das bases da Carreira profesional como complemento retributivo nacional tal e como se recolle na LOPX, sen prexuízo da posibilidade de maior desenvolvemento posterior en cada ámbito territorial.

Mellora da promoción interna, con recuperación da reserva do 50% das prazas. Solución aos graves problemas e demoras que está a presentar a actual convocatoria e introdución de mecanismos que eviten estas situacións lamentables. Problemas que tamén se producen na quenda libre.

• Maior autonomía da oferta de emprego en Xustiza, que permita convocatorias inmediatas tan pronto queden resoltos os concursos de traslado e determínense as necesidades de persoal existentes.

Mellora dos concursos de traslado, con oferta de todas as prazas dispoñibles e acortamento da súa resolución definitiva, con revisión dos prazos de “conxelación” así como establecemento de mecanismos de coordinación entre a resolución dos concursos e as ofertas de prazas a funcionarios de novo ingreso, que non frustren as expectativas do persoal para acceder a determinados postos ou localidades.

• Establecemento de protocolos contra o acoso laboral e loita contra situacións de abuso de autoridade, cada vez máis frecuentes por parte dos “superiores xerárquicos”.


• En canto ao Rexistro Civil, o Ministerio expresou a súa vontade de que permaneza servido por funcionarios de xustiza, con mantemento das 431 oficinas existentes actualmente nas cabezas de partido, aínda que implantando de maneira progresiva o novo modelo de Rexistro tecnolóxico previsto na Lei 20/2011. Desde STAJ reiteramos a nosa aposta polo mantemento do Rexistro Civil dentro da Administración de Xustiza, servido enteira e exclusivamente por funcionarios de Xustiza, cos LAX como encargados pero tamén en determinados supostos e condicións os Xestores, e con mantemento da estrutura actual de oficinas rexistrais, incluídos as dos Xulgados de Paz, sobre cuxas competencias rexistrais o Ministerio non aclarou nada a pesar de habérselle preguntado reiteradas veces. 


STAJ, sindicato independente e específico de Xustiza, sen subvencións e sen ataduras